venerdì 12 aprile 2019

“Le-s cianch” (“Lo strappo”) di Luigi Lorenzo Vaira


Lë s-cianch



Na muda ’ncor bela ’d lan-a maròn

a vorìa regaleje mia mare a ’n brav òm

le braje peró a l’avìo già cambià tinta e la giaca,

an vardand-la për bin cò da ’ndrinta,



andoa che la feudra a l’era vnuita pì  fin-a

a l’avìa në s-cianch a l’autëssa dla  schin-a,

ma avzinand-sla a j’euj a l’è vnuje lë sgiaj,

lë s-cianch a la fin … a l’era peui ʼn taj



e alora  a Maria a l’è piaje ’n sospet,

a son piegasse le gambe e a l’è setasse ’n sël let.

Tocand con le man për capì còsa fé,

da travers a la feudra, mama a l’ha sentì 'n papè.



Slarghè ʼn poch lë s-cianch e pijè ʼn man cola litra

a lʼè stàita nʼemossion ch’i stagh nen sì a ditla.

«Mè car Giariòt»,  a scrivìa mè pare,

«Ancheuj 'nt ël tre bòt a l’é passaje ʼl primari



e a lʼha dime, an parland con sò acsan ёd Turin »:

« Ch’a varda monsù ch’i ’ndoma nen bin

a l’é ʼncora pì giàun e a perd sempre pì ’d pèis »

«Ch’am disa dotor » e chièl … «Mach pì doi mèis...»



«Alora Giariòt adess i foma parèj:

mi i  fas  finta ’d gnente ... e ti ’d nen savèj,

i veuj nen che ti ’t piori përché mi i stagh mal,

ansi che bel … s’i pens che a Natal



am lasso vnì a ca da mie masnà e mia Maria,

ma dòp la fin ʼd Gené, quand che mi ’ndareu via

i lo capiss che la strà a sarà tuta ’n salita,

promëtt-me però d’arfete na vita



e a fà nen s’it dovras peui lassè nòstra ca, ma…

fà ʼn manera che ij cit... a l’abio torna ʼn papà ».                                                                              





  

 Lo strappo



Un vestito ancora buono di lana marrone

voleva regalare mia madre a un brav’ uomo

i pantaloni però avevano già cambiato tinta

e la giacca, guardandola bene all’interno,



dove la fodera era diventata più fine

aveva uno strappo all’altezza della schiena,

ma avvicinandosela agli occhi le è venuto un brivido,

lo strappo alla fine era poi un taglio



e allora a Maria è venuto un sospetto

le si son piegate le gambe e si è seduta sul letto.

Toccando con le mani per capire cosa  fare,

attraverso alla fodera mamma ha percepito un foglio.



Allargare un po’ lo strappo e prendere in mano quella lettera

è stata un ‘emozione che non stò a dire

« Mio caro Topino», scriveva mio padre,

oggi verso le tre è passato il primario



e mi ha detto, parlando col suo l’accento di Torino

« Guardi signore che non andiamo bene

è ancora più giallo e perde sempre più peso» –

 « Mi dica dottore »  e lui … « Solo più due mesi ».



« Allora Topino adesso facciamo così:

 io faccio finta di niente … e tu di non sapere

non voglio che tu pianga perché io stò male

 anzi che bello … se penso che a Natale



mi lasciano venire a casa dai miei bimbi e dalla mia Maria,

ma dopo la fine di Gennaio, quando io andrò via…

lo capisco che la strada sarà tutta in salita 

ma promettimi di rifarti una vita



e non importa se dovrai poi lasciare la nostra casa,

ma fa in modo che i bambini abbiano di nuovo un papà.

Nessun commento:

Posta un commento